Leven in Polen - Reisverslag uit Oświęcim, Polen van Respect2All 2014 - WaarBenJij.nu Leven in Polen - Reisverslag uit Oświęcim, Polen van Respect2All 2014 - WaarBenJij.nu

Leven in Polen

Blijf op de hoogte en volg Respect2All

15 Oktober 2014 | Polen, Oświęcim

Vandaag hebben we met de jongens een discussie gehad, over de - en + punten van de jongens en de meisjes hahaha was erg leuk om te doen
We hebben net weer heerlijk gegeten ik dacht dat er veel verschil tussen zat tussen Nederlands en Pools eten maar nee.
Hier hebben ze ook flessen cola van 2,25 liter die vind iedereen hier in het huis geweldig.
Ik vind het opzich best wel jammer dat het der weer bijna opzit ik heb het super maar me zin! Zelf zijn der wat ongelukken gebeurt zoals : uitgegleden in de douche,en gevallen maar niemand heeft zich erg pijn gedaan

Groetjes Nina :)

Auschwitz 3 door Carlito:

Het is heel gezellig hier in Polen.
Auschwitz was heel erg interessant, ook erg schokkend.
Ik heb veel geleerd.
Ik ben echt trots dat ik mee kon naar Polen.
En ik hoop op reacties.

Carlito: Sorry dat dit 1 dag te laat is.

Vandaag was leuk maar druk.
De opdrachten waren super gezellig en leerzaam.
We hebben als groep geleerd, de 5 vingers evaluatie.
Namelijk: je moest je hand overtrekken op een vel papier.
En in elke vinger stond een vraag die je moest beantwoorden.
Later gaven we het vel papier aan de trainers.
De vragen gingen over vandaag.

De vragen die in de hand stonden zijn:

1 ding dat top was.
1 ding waar ik op wil wijzen.
1 ding dat zuigt.
1 ding dat me geraakt heeft.
1 ding waar ik trots op ben.

Mijn antwoorden:

Wat ik top vond van vandaag was dat de energizers.
Waar ik op wil wijzen is Iedreen was te druk vandaag.
1 ding dat zuigt was dat ik niet alle informatie heb mee kunnen krijgen vandaag.
Wat me heeft geraakt vandaag was het verhaal dat we moesten inbeelden hoe iemand die homoseksueel is en zijn familie ,vrienden, persoonlijke plaatsen verliest.
1ding waar ik trots op ben is dat ik 1 van de 20 mag zijn die mee is gegaan naar Polen ik ben er echt trots op,ik ga het hier ook zeker missen.

Heel erg bedankt voor dit project.

Carlito.

Woensdag 15 oktober.



Hallo allemaal ,
Wij Bjarne ,Renée en mano


We hebben training gehad vanmorgen en middag we waren nog al druk met alle meiden want hadden allemaal een fles energie op dus het ging dus niet super goed .
Het was natuurlijk wel weer veel te gezellig ,veel gelachen met de groep.hebben genoten van onze dag.we hebben de dag van gister na besproken wat we er van vonden en hoe we het beleeft hadden. S'avonds hebben we een soort pizza op met friet eindelijk friet dacht iedereen. En vandaag waren de borden voor het eerst echt leeg. Haha de docenten waren super blij toen het friet ook bij hun op tafel kwam. Voor de rest hadden we bel tijd, iedereen meteen en nu zitten ze bij vuur en zingen de raarste liedjes zoals, sponsbob,én nog veel meer raaren liedjes.we wensen jullie trusten en een dikke kus van iedereen.


Mano,Renée en Bjarne xxxxxx










  • 15 Oktober 2014 - 16:49

    Marian:

    Wat zullen jullie een hoop te vertellen hebben als jullie thuiskomen.Ik denk dat dat meeste ouders net zo als ik blij zijn jullie weer in hun armen te sluiten maar blij zijn dat jullie het naar je zin hebben.
    Jullie hebben een hoop indrukken opgedaan waar we zeker benieuwd naar zijn.

  • 15 Oktober 2014 - 17:09

    Susan Jansen (♡ Mano):

    Haha, ben erg benieuwd naar wat jullie de - en + punten vinden van de jongens en meisje! Iwat vooral belangrijk is dat je jezelf mag/durft te zijn, daar zullen jullie het vast ook over hebben deze week!
    wat een grote flessen cola daar zeg, dat wordt afkicken thuis!
    Nou Mano we zijn benieuwd naar jou stukje ervaring op deze site!! Geniet nog even van jullie avonturen in Polen, en doe voorzichtig allemaal!

    groetjes Susan Jansen

  • 15 Oktober 2014 - 19:17

    Lonneke Knegtel:

    Hoi allemaal

    Ik heb net al jullie blogjes gelezen. Erg leuk. Ik denk veel aan jullie en hoop dat jullie een mooie tijd hebben, erg veel leren en straks hele goede trainers worden! Speciale groetjes aan jullie begeleiders en trainers, die ondertussen vast al een beetje moe beginnen te worden. Veel succes nog.

    Groetjes van Lonneke Knegtel


  • 15 Oktober 2014 - 19:30

    Roelfina (mama Annabel):

    Hoi, alweer een van de laatste berichtjes. Nou, ik ben vooral benieuwd naar de film die gemaakt wordt! Want de verhalen van Annabel.... Maar dat geeft niet, het belangrijkste komt er wel uit hoor. En het heeft de tijd. Ik hoop vooral dat jullie een kleine bijdrage kunnen leveren aan wat er toen is gebeurd, dat niet weer op een andere manier of in het klein zal gebeuren. Ook in Nederland is er homofobie, islamfobie, hoofdoekjesfobie en ga zo maar door. Dat vind ik zo mooi aan deze reis. Als iets indruk maakt, en dat doet deze reis ongetwijfeld, dan kun je er met gevoel over praten. En dat maakt dan weer indruk op anderen. Super! Straks lekker vakantie. Liefs!

  • 16 Oktober 2014 - 11:14

    Carla Charissa Carlos :

    Nou carlito aan je verhaal kan ik goed zien hoe je gegroeid bent in deze reis ik vindt het mooi om te zien hoe leerzaam maar ook de lol die jullie hebben gehad.voor al het gelach op de achtergrond als er gebeld wordt opa komt je hallen wij wachten met smart op je dikke kus mama

  • 16 Oktober 2014 - 11:32

    Annis:

    Alweer jullie laatste dag, wat is het snel gegaan!
    Jullie stukjes zijn erg leuk om te lezen, wat fijn dat jullie zo'n goede groep zijn.
    Samen al veel meegemaakt denk ik deze week.
    Geniet nog van de laatste dag in Polen, morgen weer naar huis!

    Groetjes van Annis

  • 16 Oktober 2014 - 12:55

    Susan :

    Jullie laatste dag alweer in Polen, en dan een welverdiende herfstvakantie, jullie zullen elkaar nog missen!
    Bedankt Mano voor ook een leuke bijdrage aan een stukje! Alvast een goede reis ! En tot ziens morgen in Eindhoven!! Sterkte Mano met vliegen, maar je hebt nu al zoveel meegemaakt deze week dat het vliegen morgen een makkie is! Xxx

    Groetjes Susan Jansen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Respect2All

Hier houden we een blog bij tijdens de reis naar Polen. Wie gaan er mee? (kuikentjes) Mano Jansen Madelief Potjens Annabel Rijgersberg Evy Vleugels Eva Alferink Olga Nordbeck Sasja Peters Tess Bijen Juulke Cannavacciuolo Kaylee Chris Megan Groenewoud Carlito Hubers Bjarne Klay Danique de Voogd Nina Rengers Feia Brouwer Renee van der Hater Steffie Zuidema Antoinette Lelie Jordy Aalders En de docenten (kippen) Eddie Strijbosch Ine Kruit Suzanne de Jong

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 739
Totaal aantal bezoekers 8239

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Studiereis naar Polen

Landen bezocht: